Hoe kun je je papieren facturen het beste bewaren?
Ben jij ook altijd je papieren facturen kwijt? Het is een welbekend probleem en daar moet verandering in komen. Lees hier dan ook hoe je je papieren facturen het beste kunt bewaren.
Sorteren van papieren
Heb jij je administratie laten uitbesteden aan administratiekantoor Groningen voor belastingadvies Groningen dan moet jij al het goed is iedere week, maand of kwartaal al je bonnetjes en uren indienen die zij dan voor je gaan invoeren. Hoe vervelend is het dan dat je eerst uren moet zoeken waar je al die papieren hebt liggen. Begin daarom allereerst met het sorteren van je papieren. Het handigste is om van die speciale bakken te kopen en dan op iedere bak te zetten waar het voor is. Zo kun je al je papieren verdelen in verschillende bakken en als er een nieuwe bij komt, kan die er zo bij.
Een bepaalde plek voor hebben
Daarnaast is het handig als je hier een bepaalde plek voor hebt. Niet dat je je dus eerst nog moet afvragen waar je die bakken hebt neergezet, maar zet ze gewoon op 1 plek. Je kunt zo bijvoorbeeld op je bureau zetten, maar ook in de woonkamer, waar je altijd zicht op hebt. Stapel de bakken op, zodat ze allemaal bij elkaar staan. Zo heb je dus al een vaste plek en heb je alle papieren gesorteerd.
Losse papieren is verleden tijd
Als laatste is het nog het beste als je mapjes aanschaft. In deze mapjes doe je dan de papieren die je vervolgens weer in de bakken legt. Hierdoor voorkom je dat je allemaal losse papieren hebt die je dan alsnog kwijt kunt raken. Wat je dan het beste kunt doen is een snelhechter mapje aanschaffen en de papieren hier op volgronde in doen. Als er dan een bij komt kan die er zo boven op en als je een op datum moet zoeken ben je ook geen uren bezig.
Met deze tips ben jij dus nooit meer je papieren kwijt en als je deze moet aanleveren, weet je ze zo te vinden. Het zijn supermakkelijke tips, maar het scheelt je een hoop werk!